۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۲۲

طالبی:

عدالت در تاسیس دانشگاه ها رعایت شد اما بودجه اختصاص نیافت

عدالت در تاسیس دانشگاه ها رعایت شد اما بودجه اختصاص نیافت

اصفهان- سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: در راستای برقراری عدالت، دانشگاه‌های زیادی در سطح کشور تأسیس شد در حالی که بودجه کل دانشگاه‌ها و آموزش عالی رشد نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ طالبی ظهر امروز در نشست با ۱۰ رئیس دانشگاه بزرگ کشور در اصفهان اظهار داشت: موضوع عدالت در دانشگاه‌های کشور مهم است، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که این تفاوت با عدالت تناقض ندارد به گونه‌ای که وظایف، رسالت ها و ظرفیت‌هایی در دانشگاه‌های بزرگ وجود دارد که در دانشگاه‌های کوچک نیست.

وی با اشاره به لزوم بررسی تفاوت ها میان دانشگاه های بزرگ و غیربزرگ ونیز ملزومات این دانشگاه ها به منظور انجام رسالت خود، افزود: معرفی سطح آموزش عالی ایران به جهان، از مهم ترین رسالت های دانشگاه های بزرگ کشور به شمار می رود.

سرپرست دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های بزرگ با دانشگاه‌های دیگر تفاوت دارند، اظهار کرد: تولید تعداد زیادی مقاله ISI نتوانسته جایگاه آموزش عالی کشور را به جهان معرفی کند و دانشگاه‌های بزرگ این مهم را برعهده دارند.

وی به وظیفه دولت در معرفی سطح آموزش عالی کشور اشاره کرد و اضافه کرد: یکی از اولویت‌های معرفی آموزش عالی کشور به جهان، بحث جهانی شدن دانشگاه‌های بزرگ است و از این طریق می‌توان آموزش عالی کشور را معرفی کرد.

طالبی اضافه کرد: دولت باید به چند دانشگاه برتر و بزرگ مانند دانشگاه تهران، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به صورت ملی نگاه کند تا این دانشگاه‌ها معرف آموزش عالی کشور باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بودجه دانشگاه‌ها به صورت یکنواخت افزایش نمی‌یابد و دانشگاه‌های بزرگ متضرر می‌شوند، ادامه داد: باید وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولت کاهش و بودجه‌ها براساس وظایف دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در آنها، تخصیص یابد.

سرپرست دانشگاه اصفهان اظهار کرد: باید غربالگری و ایجاد رشته‌های جدید انجام گیرد. رشته‌هایی وجود دارند که از ۴۰ سال گذشته ارایه می‌شوند در حالی که این رشته‌ها مورد نیاز کشور نیستند.

کد خبر 2460341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha